• Bijbelgetrouw & kleinschalig onderwijs
  • Kindcentrum – we bieden onderwijs & opvang onder één dak
  • Kwadraatonderwijs – er is een sterk aanbod voor onze hoogbegaafde leerlingen
  • Thematisch onderwijs – vanuit VierKeerWijzer bieden we thema’s in samenhang met andere vakken aan.
  • Nauwe samenwerking met ouders – ouders zijn onze partners in de zorg. We zetten ons maximaal in voor goede communicatie en korte lijntjes in de onderlinge samenwerking.

Samen geloven, samen groeien, samen genieten!

Wij, kinderen en medewerkers van Kindcentrum De Helmstok, leren en leven samen in een veilige en positieve omgeving.
Wij weten dat we geliefd zijn door Jezus en wij mogen leven vanuit Jezus’ liefde voor ons.
Elk mens is uniek: elk kind heeft eigen talenten, een eigen manier van leren, ieder op eigen niveau.
Deze talenten helpen wij te ontdekken en te ontplooien om te worden zoals we zijn bedoeld.

Eigenaarschap staat bij ons centraal, daarmee bedoelen we:

• dat kinderen betrokken zijn en gemotiveerd om te leren;
  • dat kinderen zicht hebben op hun eigen ontwikkeling en, naast het basisaanbod, ook eigen doelen stellen;
  • dat we kinderen leren verantwoordelijk te zijn voor eigen gedrag, keuzes en resultaten zowel binnen als buiten de klas.

Leren doen we in relatie met elkaar, we geven elkaar vertrouwen, zorgen voor elkaar en helpen elkaar.
Samen geloven, groeien en genieten doen we met elkaar en in één doorgaande lijn. Dit begint al bij de kleinsten in onze Kinderopvang. En dat gaat ook door na schooltijd als onze kinderen naar de BSO op onze locatie gaan. Om deze doorgaande lijn te realiseren, werken we intensief samen met ouders, partners (IKC) en andere organisaties.

We bieden onderwijs en opvang in een rijke en eigentijdse leeromgeving