Parro

Wij maken op school gebruik van Parro, een communicatieapp speciaal voor scholen.

Via Parro:

• Stuurt de leerkracht berichten naar ouders
  • Kunnen ouders berichten naar de leerkracht sturen
  • Kunnen ouders berichten naar andere ouders sturen
  • Verstuurt de leerkracht wekelijks een bericht met nieuws, informatie, foto’s en/of filmpjes uit de groep
  • Worden in de agenda de schoolbrede activiteiten, groepsspecifieke activiteiten en het huiswerk per groep overzichtelijk weergegeven

In de samenwerking met ouders vinden we korte lijnen belangrijk

Rapport

Twee keer per jaar krijgen de kinderen hun rapport mee naar huis. Het eerste rapport ontvangen de kinderen in februari, het tweede rapport in juni.

Rapport groep 3 t/m 8
Op het rapport staan de gemiddelde scores van de methodetoetsen van de leerling. Daarnaast staan op het rapport waarderingen op het gebied van onder andere sociaal emotioneel leren, werkhouding, motoriek en expressie. Aan het rapport wordt ook een uitdraai toegevoegd van de scores van het kind op de Cito-toetsen.

Rapport groep 1 & 2
Voor groep 1 en 2 ziet het rapport er anders uit dan voor de andere groepen. Op het kleuterrapport staan geen cijfers of Cito-scores. In plaats daarvan wordt een uitdraai toegevoegd van de score van het kind op de ontwikkelingslijnen van KIJK. Deze scores zijn gebaseerd op observaties van de leerkracht.

Ouders kennen hun kind het beste. Daarom willen we ouders graag betrekken in het onderwijs dat aan hun kind geboden wordt.

Gesprekscyclus

Voor een goede samenwerking met ouders vinden we het belangrijk om ouders regelmatig te spreken. Daarom plannen we op vaste momenten in het jaar (de mogelijkheid voor) oudergesprekken in. Voor groep 1, 2 en 8 kan de gesprekscyclus wat afwijken. De data worden gecommuniceerd via de Parro-agenda van de school.

Startgesprekken
In de startgesprekken maakt de leerkracht kennis met de ouders en het kind.

Zorggesprekken
Op vaste momenten in het schooljaar staan zorggesprekken gepland. De leerkracht nodigt ouders uit voor een zorggesprek als er zorgen zijn over de ontwikkeling of het welbevinden van het kind. Daarnaast kunnen ouders zich opgeven voor een zorggesprek als zij zorgen hebben omtrent hun kind die ze graag met de leerkracht willen bespreken.

Groeigesprekken
In groeigesprekken wordt na aanleiding van het rapport de ontwikkeling en het welbevinden van het kind besproken. Het kind is bij dit gesprek zelf aanwezig en presenteert met hulp van de leerkracht aan de ouders zijn resultaten, ontwikkelpunten en ondersteuningsbehoeften. Ook vertelt het kind waar het trots op is. Deze mini-presentatie heeft de leerling voorbereid in een één-op-één-gesprek met de leerkracht.